Reviews van onze optredens.

Review optreden "Lichtjesavond in Westzaan" door voorzitter Vereniging Westzaan

De Historische Vereniging Westzaan organiseerde o.l.v. Ingrid Jahn- van Binsbergen voor de vijfde keer op 28 oktober 2022 een ‘In Memoriam’ lichtjesavond bij de Algemene begraafplaats aan de Dolphijnstraat te Westzaan.

Op deze bijzondere avond hebben de aanwezigen de gelegenheid hebben hun geliefde overledenen te gedenken. Dit gedenkmoment wordt door vele kerken ingevuld. Buitenstaanders ervaren dit gedachtenismoment als een gemis. Door meerderen is de wens geuit hier ook invulling aan te geven. De Historische Vereniging Westzaan biedt deze mogelijkheid. In een met honderden lichtjes sfeervol verlichte omgeving met voorafgaand een ‘Stille Tocht’
Het Westzaans Dameskoor zou voor de vijfde keer weer met ons meedoen zij het niet dat wij eind september te horen kregen dat er onvoldoende dames waren om de juiste toon te zetten. Dus zij konden niet deelnemen. En NU?! Daar sta je dan als organisatie met nog maar 4 weken te gaan en geen zangkoor, voor een dilemma! Direct contact gezocht met Margriet Eshuijs. Zij gaf gelijk al aan dat ze ernstig ziek was maar ondanks dat was ze direct enthousiast toen ik vroeg of haar PopKoor bij ons kon komen zingen. En het werd een JA wij helpen jullie! Zij hield ook tot op het laatst de regie voordat ze de communicatie heeft overgedragen aan Roos Blaak die het contact heeft voortgezet wat een heel fijn warm contact is geworden.

Deze vijfde editie, ons 1ste lustrum, werd uiteindelijk mede hierdoor heel bijzonder. Het Margriet Eshuijs PopKoor heeft enkele liederen gezongen voor alle aanwezigen. Waaronder het welbekende ‘Imagine’ met afwisselend toepasselijke gedichten voorgedragen door Ingrid de organisator en voorzitter van de HvW. Er ontstond een mooie synergie door dit prachtige samenspel van zang en het gesproken woord. Wij zijn nog steeds enorm dankbaar dat we deze schitterende groep mensen bij ons in Westzaan hebben mogen verwelkomen. De muzikale begeleiding werd uitgevoerd door Jamie Bank. De liefdevolle bevlogenheid die deze groep uitdraagt is immens te noemen. Wij zijn heel dankbaar dat zij dit voor ons als organisatie, voor de westzaners en alle bezoekers hebben willen doen. Wij blijven deze mooie mensen een warm hart toedragen, wij blijven ze volgen en zullen hen ondersteunen waar wij kunnen.

Hierbij de nummers die gezongen zijn.

Imagine  https://youtu.be/x4lwGOnK_Go  en te beluisteren op Spotify ( staat op de cd “Room with a view”  https://open.spotify.com/album/2Va9DUI7D70rDk3fw9uh2B?si=F_398DCzQZq3g5BghXZ2TQ                                                    tekst en muziek John Lennon, arrangement Margriet Eshuijs

Dust in the wind                                                                         tekst en muziek Kenny Livgren arrangement Margriet Eshuijs

Fragile                                                                                      tekst en muziek Sting ( Gordon Sumner) arrangement Margriet Eshuijs   op  youtube https://youtu.be/OlmhYqSCI7U

Fields of Gold                                                                                 tekst en muziek Sting ( Gordon Sumner ) arrangement Margriet Eshuijs

Met vriendelijke groet,

Ingrid Jahn-van Binsbergen
voorzitter Historische Vereniging Westzaan

Review optreden "Boekpresentatie De revolutie van Pelle" door Conny Braam

Lange leve het Margriet EshuijsPopKoor!

Ik wist al heel lang dat Margriet Eshuijs het hart op de juiste plek droeg. Ze was niet voor niets bevriend met de verzetsstrijdster Truus Menger. Dus toen ze contact met me opnam omdat ze graag wilde dat ‘haar’ popkoor een bijdrage zou leveren aan een voorstelling ter gelegenheid van mijn 75ste verjaardag waarbij mijn boek ‘De revolutie van Pelle’ zou worden gepresenteerd, was ik zeer vereerd. Tot op haar laatste moment was ze een verbinder en dat kreeg gestalte op 26 februari 2023 in De Brakke Grond in Amsterdam. Het koor zong de sterren van de hemel. Er werden tranen weggepinkt en uiteindelijk ging het dak eraf. Niets zou haar gelukkiger hebben gemaakt.

Conny Braam

Review optreden “Sneeuwbeesten” in het Zaantheater door Maartje en Kine

22-12-2023

Voor ons muzikale midwinterfeest SNEEUWBEESTEN hadden we de eer om samen te werken met het legendarische Margriet Eshuiijs Popkoor. Wat een stemmen, wat een koorklank en wat een fijne energie. In de korte repetitietijd van een half uur lukte het om elkaar muzikaal én theatraal te vinden. Samen zongen we drie nummers in de grote zaal van het Zaantheater. Vervolgens zetten ze de foyer op zijn kop met een spetterend kerstprogramma. Compleet met choreografie, kerstoutfits en loepzuivere harmonieën. We hebben genoten van hun zangplezier en professionaliteit en werken heel graag nog een keer samen!

Maartje & Kine