Optredens

Het koor sluit de winterperiode af in februari met een winterpresentatie in concertvorm op een mooie locatie.

Als afsluiting in de zomer is er een gezellig festival-achtig optreden in het Wilhelmina Park in Wormerveer:“A lovely afternoon in the Parc”. Het streven is om dit optreden gratis toegankelijk te houden en aandacht te vragen/geld in te zamelen voor een (lokaal) goed doel waar het koor affiniteit mee heeft.

Daarnaast is er ook ruimte voor kleine optredens op aanvraag.

Voor meer informatie of een boeking/aanvraag voor een optreden van het koor kun je onderstaand formulier invullen.

Wij denken graag met je mee in wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Aanvragen van of informatie over een optreden van het Margriet Eshuijs PopKoor.

Een meerwaarde...

In de geest van Margriet Eshuijs proberen we te streven naar het verzorgen van kleine optredens voor het goede doel.

Het koor dient dus ook een maatschappelijk doel en verzorgt optredens om geld of aandacht te genereren voor maatschappelijke doelen.

In het verleden waren dat:

• Optreden in de Dirk Prins

• Een concertavond voor mensen met een kleine beurs

• Middagconcert Alzheimer Café

• Een benefietconcert opgeluisterd in de Grote Kerk in Edam voor het inloophuis “Huis aan het Water” in Katwoude

• Twee openluchtconcerten georganiseerd in coronatijd 2020 en 2021, waarvan de recette in zijn geheel was voor Anna’s Huis in Zaandam

• Voor de 4 mei-herdenking in 2020 een lied opgenomen en een clip gemaakt voor alle slachtoffers in de Zaanstreek in de 2de Wereldoorlog. De clip is in coronatijd ingezet door het 4/5 mei-comité Zaanstad om toch de herdenking onder de aandacht te brengen

• Optreden bij de Lichtjesavond in Westzaan

Dit soort optredens en initiatieven zullen ook in de toekomst op de agenda blijven.

Belangrijk is om te vermelden dat er liedjes gekozen worden die passen bij de gelegenheid, zodat deze concerten ook altijd inhoudelijk passen bij het doel.

Met name zijn de liederen die Maarten Peters schreef voor Alpe d’HuZes, inloophuis “Huis aan het water” en de liederencyclus "Bevroren tranen" bij uitstek geschikt om deze gedachten goed in ere te houden. Ook "Imagine", "Fragile", "Something inside so strong", "Stand by me" zijn inspirerende liedjes.

De Stichting Margriet Eshuijs PopKoor borgt deze kernwaarden en visie. De visie op het zangtechnische deel is moeilijk te borgen. Toch kan het koor hierin zelf veel doen door uit te gaan van goede teksten, melodielijnen te kiezen die een ieder met een normaal bereik kan zingen en er voor blijven waken dat het koor de solist blijft en geen begeleidings of achtergrond-lijnen gaat zingen. Samen met de dirigent wordt er gezocht naar passend repertoire.

Tekst Margriet Eshuijs/ Roos Blaak